Puristická stavba obradnej siene sa zvykne označovať za medzník v oblasti sepulkulárnej architektúry na Slovensku. Jej architektonickú výnimočnosť si uvedomovali aj doboví recenzenti, ktorí zdôrazňovali, že aj "najstaršie zo všetkých náboženstiev sa už oslobodilo od všetkého zlého konvenčného, obrátilo sa na novú vecnosť a nechalo túto budovu postaviť ako účelovú stavbu". Jadrom symetrickej pravouhlej dispozície je priestranná sieň s trámovým oceľobetónovým stropom a kamennou dlažbou. Weinwurm navrhol stavbu v strohom puristickom výraze na hranici priemyselnej estetiky, čomu zodpovedajú aj veľké oceľové okná v obradnej sieni. Roku 1937 vybudovali podľa návrhu architekta Josefa Konrada nový oporný múr a vstup do cintorína.
Literatúra:
Neue Bauten der Architekten Weinwurm und Vecsei, Pressburg. Wasmuth´s Monatshefte 15, 1931, s. / p. 449 – 453. Gross, David: Die orthodox-israelische Chewra-Kadischa. In: Die Juden und die Judengemeinde Bratislava in Vergangenheit und Gegenwart. Hrg. Hugo Gold, Brünn, Jüdischer Buchverlag, 1932, s. / p. 118 – 120.
ŠLACHTA, Štefan: Fridrich Weinwurm, architekt Novej doby. Bratislava, SAS 1993, 71 s., tu s. 16.
DULLA, Matúš – MORAVČÍKOVÁ, Henrieta: Architektúra Slovenska v 20. storočí. Bratislava, Slovart 2002. 512 s., tu s. 355.